sunnuntai 24. helmikuuta 2008

Julkkikset

Olen aina ollut innokas kehumaan julkisuuden henkilöillä, joita tunnen. Sinikka Nopola pakinassaan kertoo, miten hän eri elämänsä vaiheissa on törmännyt julkisuuden henkilöihin, tämä jutun idea on siis varastettu, mutta en voi vastustaa kiusausta päästä näin kehuskelemaan tuttavuuksillani.

Politiikka: Olin 1976 kesätöissä siivoojana Siilinjärven kuntoutuskeskuksessa. Presidenttimme Urho Kekkonen kävi siellä silloin tällöin hierotuttavana. Eräänä päivänä töistä poistuessani hän asteli käytävällä vastaan adjutantteineen. Minulla oli sellainen olo, että jotain pitää sanoa, joten sanoin päivää. Myöhemmin häpesin, miksi en sanonut jotain fiksumpaa. Siis Päivää...
Nykyinen valtiovarainministerimme Jyrki Katainen asui naapurissamme kun olin teini-iässä, hän käytti vielä potkupukua ei liituraitaa. Minulla on siis suhteita Suomalaisen politiikan eliittiin.

Pop tähdet: Näin Kristiina Hautalan lapsena (voitti joskus Suomen Euroviisut) leirintäalueella. Pate Mustajärvi istui kerran kapakassa samassa pöydässä.

Näyttelijät: Rölli peikko oli naimisissa luokkakaverini kanssa. Rölli peikon poikamieskämpän katto oli päällystetty munakennoilla. Siskoni tuntee Katriina Honkasen, joka taas tuntee Maarit Hurmerinnan.

Kirjailijat: Kari Hotakainen oli kihloissa opiskelukaverini kanssa. Olin kerran heillä kylässä. Hän vaikutti aika kyllästyneeltä. Hän kirjoitti kaverin vieraskirjaan ainoastaan "Kiitos" ja sellaisesta miehestä tuli myöhemmin kirjailija, vieläpä Finlandia-palkittu. Tommy Taberman hymyili minulle kerran kadulla Helsingissä.

Meteorologit: Isäni on meteorologi ja hän tuntee Juha Föhrin, ja ensimmäinen TV meteorologi Paavo Salmensuu on käynyt meillä kylässä.

Kuten huomaatte tunnen mielenkiintoisia ja vaikutusvaltaisia ihmisiä.

Ei kommentteja: