lauantai 4. heinäkuuta 2009

Elämä on täynnä vääriä valintoja, mutta on pakko silti valita

Teen lähtöä junaan. Olen menossa ystävän 50-vuotis päiville Helsingin seudulle. Tänään olisi ollut myös toisen ystävän synttärit Jyväskylässä, valitsen tilaisuuden, johon tuli kutsu ensimmäiseksi. Elämä on täynnä vääriä valintoja, mutta on pakko silti valita (Tuo äskeinen ei ollut kenenkään suuren ajattelijan aforismi vaan minun äsken kirjoittamani, kuten arvasittekin).Etsin jotain henkevää kirjoitettavaa korttiin. Minulla on yksi ainoa aforismikirja, sen on kirjoittanut Torsti Lehtinen, jonka fani muuten olen. Olen ollut nimittäin luovan kirjoittamisen kurssilla, jossa hän oli opettajana. Tässä muutama aforismi:

Ihminen tekee virheet, virheet tekevät ihmisen.

Vain niille kannattaa selittää, joille ei tarvitse.

Ei meistä ole aikuisikisi. On valittava, minkä lapsiksi rupeamme.

Elämä on lyhyt:emme ehdi tehdä kaikkia niitä virheitä, jotka haluaisimme.

Keksikää itse lisää.

Ei kommentteja: