tiistai 14. toukokuuta 2019

Kuntosalitreeni

Olen merkinnyt kalenteriini tälle viikolle kaksi kuntosalitreeniä. Toivon (mutta en usko), että merkinnät pakottavat minut raahautumaan noiden raudanhajuisten kidutuslaitteiden ääreen.

Keskustelin eilen itseni kanssa:

Olet merkinnyt tälle päivälle kuntosalikäynnin.
Aion maata sohvalla lueskelemassa. Ehkä torkahdan lyhyesti. Liian pitkät päiväunet heikentävät yöunta.
Kuntoilu virkistää.
(Näytin tässä kohtaa itselleni keskaria)
Olet tehnyt sopimuksen. Allekirjoittanut paperit. Olet avioliitossa Fitness-helvetti oy:n kanssa. Vain kuolema teidät erottaa.
Siellä soitetaan paskaa musiikkia. Minulla saattaa olla kuumetta.
Ei sinulla ole koskaan kuumetta. Muista venytellä.

Mieshenkilö pesi naisten pukuhuoneen lattiaa. Veteli huolellisesti lastalla koko lattiapinta-alan. En oikein tiennyt riisuutuisinko vai odottelisinko. Järjestelin huolellisesti treenivaatteitani niin kauan kun mies viipyi huoneessa.  Hän ei ollut tippaakaan kiinnostunut minusta vaatetettuna, joten tuskin hän olisi innostunut minusta yhtään sen enempää vaikka olisin kirmaillut hänen edessään ilkosillani. Olin hänestä yhtä kiehtova kuin koliseva metallikaappi, johon ripustin vaatteeni.

Kun olin saanut vaatteet päälleni, loikin pälyillen pitkin salin nurkkia, etsimässä tutun näköisiä vimpaimia. Teeskentelin näkymätöntä. Epäilen, että reitti timmiin vartaloon tulee olemaan pitkä ja mutkikas. Kalteva reitti, jota on kuljettava ylämäkeen.

No virkistyinkö? En.



2 kommenttia:

Merja kirjoitti...

Minä olen naimisissa Lady Linen kanssa. Liitto on pitkä ja perustuu siihen, että saan ilmaisen eron kesäkuukausiksi. Olen alkanut kuunnella kuulokkeista romaanien luentaa, peittää alleen salin tyhmän musiikin. Olen jopa alkanut tykätä salilla käynnistä, varsinkin, kun minulle on ilmaantunut hauikset. Siellä käy yksi mies, hän on erään rouvan personal trainer. Muuten saa olla miehiltä piilossa.

Heidi Mäkinen kirjoitti...

Ehkä minäkin alan pitää siitä ja saan hauikset. Sitä odottelen.