maanantai 31. toukokuuta 2010

Mustikan lehdet

Minulle on kertynyt 3 cm pino erilaisia kauppojen asiakas- ja keräilykortteja. Ne eivät enää mahdu lompakkoon vaan olen ostanut niitä varten erillisen pussukan. Kun kaupassa kysytään k.o. liikkeen korttia, alan selata pinoa kuin korttipakkaa. Viimeisin keräilykortti on eläinkauppaan. Siihen saan leiman jokaisesta ostamastani tietyn merkkisestä kissanhiekkapaketista. Kun olen kerännyt 10 leimaa saan yhden ilmaisen paketin. Niin ainakin luulen. Usein keräilykortti on voimassa 6 kk ja ehdin juuri ostaa tuotetta yhtä vaille sen määrän, jolla saisin "ilmaisen" hyödykkeen.

Unessa jouduin tekemään esitelmän. Minulle ei ollut annettu valmista aihetta ja pohdin mistä voisin puhua. "Pidä se vaikka mustikan lehdistä", sanoi isäni.

2 kommenttia:

ii kirjoitti...

Meilläkin kerätään kissanhiekkaleimoja. Varmaan samaa hiekkaa. Hyvää hiekkaa on.

Kaisa kirjoitti...

Yrittäessäni valita sopivaa asiakaskorttia olen muutamankin kerran tullut sanoneeksi avuttomana kassaneidille "Missä minä tällä hetkellä olenkaan?"

Ammattitaitoinen kassa kertoo tyynesti, minkä värinen kortti pitää kulloinkin antaa, eikä tirskahda.