keskiviikko 1. kesäkuuta 2016

VIP-asiakas

Sain sähköpostin, jossa ilmoitettiin ilouutinen: "Loistavaa, olet käynyt luonani useasti ostoksilla, joten voin ilolla toivottaa sinut tervetulleeksi VIP-ystävieni joukkoon. Saat nauttia tästä eteenpäin eduista, joista vain harvat ja valitut kuulevat."

Olin päässyt Anttilan VIP-asiakkaaksi!

Samana päivänä sain uuden viestin, joka sisälsi korjauksen: "Sait meiltä äsken teknisen virheen vuoksi sähköpostin, joka ei ollut tarkoitettu sinulle."

En olekaan VIP-asiakas. Lohdutuspalkintona voin pitää etukupongin, jolla saan 20 euroa alennusta yli 100 euron ostoksesta.

Mietityttää, mistä Anttila oli saanut sähköpostiosoitteeni, sillä minä en ole sitä heille luovuttanut. 

Lähes jokainen vaateliike tarjoa jonkinlaista jäsenyyttä. "Ei mitään vaivaa, sanotte vain nimenne ja sähköpostinne niin saatte tästä ensimmäisestä farkkuostoksesta 15% alennusta".  Sen jälkeen deletoit mainossähköpostejasi niin kauan kuin vielä kykenet sähköpostia lukemaan.

Viestien lopussa lukee pienellä "Unsubscibe", tökit sitä ja lähetät eteenpäin. Ei vaikutusta. V sanoo, että ne vain päättelevät, että olet elossa ja lähettävät postia entistä innokkaammin.





2 kommenttia:

Hoo Moilanen kirjoitti...

Jaa olet käynyt "luonani" ostoksilla?! Pikkuisen turhan mielisteleväksi menee, kun kyse on kauppaketjusta. Anttilan Kalle taitaa olla ollut vainaa jo kauan, joten et sinä hänen luonaan ole käynyt.

Oi, vip-ystävä. Oksentaisinkohan sanalle?

Ana kirjoitti...

Hyvä ihminen, pitäähän sulla olla kaupalliselle ja muulle roskapostille toinen tili! Sinne vaan kaikki trässi.