perjantai 25. lokakuuta 2019

Messut

Olen alkanut kärsiä järjettömästä pelosta, että jään auton alle ennen kuin kirjani julkaistaan. Tämä ei liity mitenkään peräkkäin kirjoittamieni sanojen laatuun tai niiden järjestykseen vaan työhön, jota olen varsinkin viime aikoina tekstin hyväksi tehnyt. Pitää varoa teiden ylityksiä ja välttää pyöräilyä.

Olen löytänyt nimen kolmannelle kirjalleni, jota ei vielä edes ole. Nimen keksiminen on vaikeinta, joten olen tavallaan pitkällä olemattomassa luomisprosessissani. Nyt teitä jännittää, mikä se ihmeellinen nimi on. Aion käyttää mottoa, jonka olen kuullut ystävältäni S:lta: nimeksi tulee "Häpeällä siitä selviää" (saattaa olla, että olen kuullut sen muodossa "Häpeällähän siitä selviää"). Suunnittelen tekeväni aiheesta myös ristipistotyön nyt kun joutavaa aikaa on.

Vuosi sitten koin kirjamessuille menon mahdottomaksi. Sain kustantamosta lipun ja jostain syystä arvelen nyt kykeneväni taas messureissuun. Kertaan jo mielessäni esiintymislavoja: Hakaniemi, Kallio, Töölö, Punavuori, Senaatintori, Kumpula, Suomenlinna, Esplanadi... Olen todennäköisesti jatkuvasti väärässä paikassa tai juutun tungokseen koko päivän ajaksi. Illalla messuväen poistuttua minut lakaistaan messukeskuksen lattialta. 

Ei kommentteja: