maanantai 13. syyskuuta 2010

Synkkä suomalainen

"Suomessa synkkyys on tietyissä piireissä synonyymi syvällisyydelle,iloisuus tai hauskuus pinnallisuudelle. Synkkyyden ihannointi on yhtä salakavalaa kuin Kekkosen palvonta" sanoo Kari Hotakainen eilisessä Hesarissa. Olen Karin kanssa samaa mieltä. Olen muuten nuoruudessani tavannut hänet muutaman kerran, silloin hän oli hiljainen mies Rautalammilta.

Kuten huomaatte luen maanantaina sunnuntain lehteä. Minulle tulee sekä Aamulehti että Hesari. Olen koko ajan vähän myöhässä, uutta lehteä pukkaa postiluukusta ennen kuin olen ehtinyt edelliset lukea. Nyt olen taas lomalla ja saan kirittyä uutiset oikea-aikaisiksi. Miksi minulla on jatkuvasti loma saattaisi joku kysyä. Otin kaikki lomarahapäivät vapaana ja minulta jäin ns. säästövapaita viime vuodelta. Melkein huono omatunto tästä löhöilystä, aion siten anoa viikon aikana tutkimusrahaa ja suorittaa sen 15-kohtaisen tekemättömien hommien luettelon. Syyskuun lopussa minulla on sitten oikea loma. Lähden viettämään ystävän 50-vuotis juhlia Espanjaan.

Ei kommentteja: