keskiviikko 9. tammikuuta 2013

Kerttu kiittää

Kiitän Helinää saamastani huomionosoituksesta. Olen sen ansainnut. Kirjoitan pyytämäsi kahdeksan satunnaista asiaa itsestäni:

1. Säteilevän kauneuteni salaisuus on riittävä uni (vähintään 15 tuntia/vrk). Valvon yöaikaan, sillä aurinko kurtistaa ihoa.

2. Työkseni revin huonekaluja. Emännän päällystyttämien nojatuolien riipiminen on jo melko pitkällä. Kun olen saattanut tämän tehtävän loppuun, aion siirtyä työskentelemään sohvan parissa. Olen jo hieman testannut sohvan koilliskulmaa ja repimistuntuma on varsin miellyttävä. Keskityn toistaiseksi etupäässä nojatuoleihin, jonka kankaan mainostettiin olevan kissanraapimista kestävää. Pidän haasteista.

3. Olen kuunnellut kaikki emäntäni pitämät esitelmät, sillä olen niiden vakiintunut kriittinen koeyleisö. Yleensä esitelmien sisältö on niin triviaalia, että käännän selkäni ja otan nokoset. Esitelmistä sain idean opiskella lääkäriksi. Suoritin tutkinnon valko-venäläisellä verkkokurssilla. Diplomin pitäisi saapua postissa lähipäivinä. Valko-Venäjän postilaitos toimii varsin verkkaisesti. Olen jo neuvotellut työtehtävistä kansainvälisen terveydenhoitopalveluja kaupittelevan firman kanssa.

4. Minulla on ollut monta komeaa rakastajaa ja moni heistä työskentelee yhteiskunnan huipulla. Kirjoitan muistelmiani joulumarkkinoille. Kustannustoimittajani yritti sensuroida niitä. Minä huudahdin "Kaikki tai ei mitään!"

5. Neuvottelen useammankin kustantajan kanssa romaanistani, joka kertoo kauniista, mutta petollisesta rotukissasta, hänen viidestä aviomiehestään ja kahdeksasta rakastajastaan. Se on traaginen tarina, jossa rotukissa jää toistuvasti leskeksi, mutta ei moisesta pikkuharmista lannnistu. Surukseen rotukissa jää lapsettomaksi, mutta ottaa adotiopennun, josta kehkeytyy maailmankuulu pianisti.

6. Pidän raksuista. Rakastan vartalovoiteita, niissä on lempeän hedelmäinen jälkimaku.

7. Joulutähti on mielikukkani. Emäntäni nostaa sen ulottumattomilleni. Nainen on hirviö. Anopinkielen lehdet ovat rapeita ja maistuvat pähkinäisille.

8. Minä kirjoitan tätä blogia. Minä Kerttu. Välillä emäntäni tuuraa, kun minua sattuu väsyttämään.

En tietenkään jaa huomionosoitusta eteenpäin. Tähän se palkinto jäi ja syystä!

2 kommenttia:

Ana kirjoitti...

Niin eiks se "lääkärit ilman rajoja" tarkoita just, että voi kissakin olla?

Unknown kirjoitti...

Arvoisa Kerttu.
Meinasin ensin vastata pitkästi, mutta tyydyn olemaan samaa mieltä kanssasi.