maanantai 26. heinäkuuta 2010

Häpeällähän siitä selviää

Kuuntelin radio-ohjelmaa mielisarjastani Frasierista. Sarjassa naureskellaan psykiatriveljesten snobismille. Nilesin ja Frasierin tutkijaäiti risti poikansa laboratoriorottien mukaan. Suosikkini on ehdottomasti Niles, mies joka pyyhkii tuolin nenäliinalla ennenkuin istuu alas. Radiopsykiatri Frasier toivottaa aina ohjelman lopussa "Good mental health".

Kyllä psykiatreista on hyötyä.Minä olen saanut parhaan elämänohjeeni tutulta psykiatrilta. Valittelin hänelle jotain tyhmyyttä, johka olin taas onnistunut tekemään. Hän sanoi minulle suuren viisauden "Häpeällähän siitä selviää".

1 kommentti:

Suvi kirjoitti...

Mulle taaas yksi psykoterapeutti käkätti, että hänelle maksetaan siitä, että hän kysyy ihmisiltä, mitä nämä oikeasti haluaisivat tehdä. Ja sitten hän sanoo, että mene ja tee niin. Ja siitä hän saa palkkansa.