keskiviikko 27. helmikuuta 2019

Kulttuuriin saa kuluttaa

Tunnen huonoa omatuntoa siitä, etten ole blogiani päivittänyt, vähän kuin olisin jättänyt laiskuuttani roskat lajittelematta. Heittänyt biojätteet, lasi- ja metalliroskat sikin sokin tavalliseen roskikseen.

Nukuin viime yön huonosti. Olen ollut viime aikoina rento kuin lähtölaukausta odottava satasen juoksija. Kerttu viimeisteli taas kerran levon puutteeni herättämällä minut puoli kuudelta. Työt tein aivosumussa, joka tekee olemukseni valheellisen lauhkean näköiseksi. Tänään en tosin tavannut yhtään potilasta vaan hivelin katseellani tietokoneen näyttöjä (minulla on niitä kaksi).

Aloitin reilun viikon loman ostamalla Filkkareille 17 lippua, joista kaikki eivät tule minulle itselleni. Hankin sarja- ja supersarjakortin ja lipun palkittujen elokuvien näytökseen. Saan kaksi festivaalikirjaa ja kassin lippujen kylkiäisinä kunhan Filkkarit ensi viikolla käynnistyvät.

Huomenna sinnittelen viimeisen päivän ostolakossa (olisi noloa sortua osteluun tässä vaiheessa). Ostokielto ei koskenut kulttuuritapahtumien lippuja eikä kirjoja. Välillä olen kärsinyt lyhytaikaisesti ostohalusta, mutta sellainen syntinen himo on mennyt ohitse kun olen visualisoinut jäätiköiden sulamisen, jonka uuden mekon ostaminen aiheuttaisi. R on myös osallistunut talkoisiin, tosin ennen joulua R kävi kaupassa miehensä kanssa ja A osti ledvalotähden (ei ole reilua!).


2 kommenttia:

Marjatta Mentula kirjoitti...

Minulle on myös tullut sellainen mikä lie mielenhäiriö, että blogin unohtaminen tuo syyllisen olon. Siitä pitäisi päästä, koska vapaa-ajan harastustahan tämä on.

Kulttuuriin saa kuluttaa, SAA!
Kulttuuriin kuluttamisessa on sekin hyvä puoli, että se ei tuota roskaa. Sen aiheuttama mielihyvä myös kestää pitempään kuin jonkun vaateostoksen.

Minä kävin tänään katsomassa Green Bookin. Tykkäsin kovasti. Olispa meilläkin Kouvolassa jokin teidän Filkkarien tapainen tapahtuma. Helsingissä olen joskus käynyt DocPoint -tapahtumassa katsomassa muutaman dokkarileffan.

Heidi Mäkinen kirjoitti...

Aikoinaan haaveilin Filkkareista, mutta siinä vaiheessa kun muutin Tampereelle, en jostain syystä kehdannut osallistua. Ensimmäisen kerran jälkeen jäin sitten koukkuun. Green book on vielä näkemättä.