torstai 18. kesäkuuta 2015

Sadetanssi

Koska huomenna on juhannusaatto, on jokaisen rynnättävä ruokakauppaan. Juhannuksen ostoslista:

tölkkiviini
aamiaistarpeita
leivonnaisia
hiekkapaperia
akryylimassaa

Hankin mökkivalkoviiniksi ironisesti etelä-afrikkalaista tölkkiviiniä nimeltään "Rain Dance". Luin jälkikäteen IL:n arvion kyseisestä viinistä: Hedelmäinen, kevyt tuoksu. Kuiva ja hedelmäinen maku; kypsää hedelmää. Happoja on runsaasti. Happo ja hedelmäisyys eivät kulje käsi kädessä. Lässähtänyt jälkimaku ja alkoholi puskee esiin. 

On sitä pahempiakin tärpättejä juotu.

Hallin kahvilan pöytiä suojaamaan oli levitetty muovitetut Pate Mustajärven kuvat. Täällä ei hipstereitä kosiskella. Rakastan Tampereella esiintyvää humoristista junttimeininkiä, joka ei missään tapauksessa sulje pois korkeatasoista kulttuuria.

Käväisin keskustan rautakaupassa ostamassa hiekkapaperia ja akryylimassaa. Keskustelin kauppiaan kanssa ja hämmästelin mitä kaikkea voikaan pienestä rautakaupasta hankkia. Lähiympäristössäni on jostain syystä erittäin paljon hautaustoimistoja. On jotenkin toiveikkaampaa katsella ikkunasomistuksia, joihin on aseteltu värikkäitä lapioita ruumisarkkujen ja uurnien sijaan. 

Minulla on uusi imuri. Olen imuroinut Kertun kauhuksi tänään jo kahdesti. Kuherruskuukausi uuden imurin kanssa ei todennäköisesti kestä pitkään.

 



2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Leivonnaisia! Ihanaa olisikin viettää leivonnais-juhannus! :-D

MUkavaa juhannusta, imurilla tai ilman!

Unknown kirjoitti...

Oikee hörähin "ollaan sitä pahempiakin tärpättejä juotu" lauseesta. Sillon kun kotiviinibuumi oli valloillaan, sanottiin että kolmas pullo (saman illan aikana juotuna) maistuu jo ihan hyvälle.
Oon aina ollu ja oon edelleenki sitä mieltä, että jollei mun oo varaa juua alkon (tai marketin) myymiä tuotteita, oon ilman.

Mukavaa juhannusta sulle sinne!!