torstai 1. elokuuta 2013

Lättäpää

Olen kulkenut koko päivän tukka lätässä. Epäilen unohtaneeni aamulla jonkun olennaisen hiusmuotoilutuotteen käytön. Tavallinen repertuaarini pitää sisällään nämä tuotteet seuraavassa järjestyksessä hiuksiin annosteltuina: John Frieda luxorius volume thickening shampoo, JOICO moisture recovery conditioner, Wella professionals natural volume styling mousse, Oribe Dry texturizing spray ja Klippoteket hair spray super maximum strong.Päivä lättähiuksisena oli täysin erilainen kuin tuuheahiuksinen päivä. Sorruin jopa kahvihuoneen kekseihin, joista olen suurempipäisenä pystynyt kieltäytymään. Lättäpäällä ei ole voimia kulkea suoraselkäisesti houkutusten ohi. Lättäpää antaa heti periksi. Lättäpää on luuseri. Pakko lisätä tähän FB-kaverin innoittamana ajatus: minulle on myyty monta pullollista toivoa.

Sain äsken tekstarin, jossa minut kutsuttiin illanviettoon, kutsussa ei ollut nimeä alla ja numero oli vieras. Numeropalvelun mukaan kyseessä oli erään tamperelaisen keski-ikäisen miesrunoilijan viesti. Todennäköisesti sinne on siis kutsuttu puoli Tamperetta tai viesti tuli väärälle henkilölle. Olen jopa vaihtanut joitakin kertoja muutaman sanan hänen kanssaan. Ehkä kutsu koskee kaikkia erään kirjakaupan asiakkaita. Osoite oli kyllä kotiosoite. Kutsu oli avec, eikä minulla ole avecia. Turhaan tätä pohdin, sillä en minä sinne kuitenkaan mene. Joku raja. Nyt alkoi sataa. Loma on piloilla.

P.S. Kutsu oli ilman silmälaseja tehty virhe. Mies vielä soittikin vahingossa ja samalla kertoi, että kutsu oli mennyt väärään numeroon, mutta kutsui kuitenkin juhliin. Sanoin, etten pääse, mikä oli valhe, aina ei voi puhua totta. Joku seikkailijatyyppi olisi ottanut kutsun vastaan. Olen nössö ja lättäpää. Tällaista dramatiikkaa taas tänään.

6 kommenttia:

Ulla kirjoitti...

Voi Heidi. Oikea lättäpää-päivä.. Huomenna taas tuuheampi.

Heidi Mäkinen kirjoitti...

Toivottavasti.

Lasse kirjoitti...

Olisit mennyt.

Vaimon hiustenhoitotuotteiden nimet ovat viime aikoina huvittaneet 14-vuotiaan sieluani: Esim. Sebastian Penetraitt ja Dumb Blonde.

Fredrika Johnson kirjoitti...

Tuuheilla hiuksilla olisit ehkä innostunut menemään. Bad hair day on aliarvostettu diagnoosi.

Anonyymi kirjoitti...

Olisivatko olleet sellaiset epämääräisemmät kutsut? Jos olivat, minä kyllä olisin sinuna mennyt, koska mitä menetettävää? Ihan uteliaana käynyt toteamassa mielenkiintoista tilannetta, jos ei kivaa, vähin äänin poistunut takavasemmalle ja nakkarin kautta kotiin.

Heidi Mäkinen kirjoitti...

Minä jo kieltäydyin kohteliaasti kutsusta, joka minulle vahingossa joutui.