tiistai 8. toukokuuta 2018

Sukupolvijuttu

Erään kirjoitusryhmän tapaamisessa tajusin, että kuulun eri sukupolveen kuin muut. En ymmärtänyt heidän puhettaan, sillä en ole pelannut Nintendoa, PlayStationia, tietokonepelejä, lukenut fantasiakirjoja tai mangaa, enkä larpannut. Monet näille ihmisille tärkeät elokuvat ja kirjat ovat minulle yhdentekeviä. Olin kerrankin hiljaa.

Eräs reipas ryhmäläinen tuli tapaamiseen suoraan tankotanssiharjoituksista. Hän esitteli mustia muovisia korkkareita, jotka näyttivät tappovälineiltä. Niitä käytetään kuulemma kyseisessä lajissa.

Lähijäätelökioskini on ollut tähän asti Valion kioski ja nyt siitä on tullut Ingmannin jäätelön myyntipaikka. Olen pettynyt, sillä valikoima on suppeampi ja vähemmän houkutteleva. Mieluiten rahtaisin tänne italialaisen jäätelötiskin.  Lapsena minulle sanottiin "Suomalainen jäätelö on maailman parasta". Kun matkustin Italiaan ymmärsin, että minua oli huijattu pahasti.

Tänä aamuna työmatkani varrella tarjottiin pyöräilijöille kahvia ja sämpylää. Ihailen ihmisiä, jotka jaksavat tehdä vapaaehtoistyötä pyöräilyn edistämiseksi.

1 kommentti:

Merja kirjoitti...

Minäkin olen kullut tuon väitteen suomalaisesta jäätelöstä ja melkein uskonutkin. Matkusteltuano olen todennut saman kuin sinä - melkein missä vain tehdään parempaa jäätelöä kuin Suomessa. Viimeksi söin Unkarissa kirsikkajugurttijäätelöä ja oli hyvää. Suosikkiani kookosta ei edes saa Suomesta kuin satunnaisesti.