maanantai 28. toukokuuta 2018

Tatuointi

Villiinnyin valosta ja lämmöstä siinä määrin, että istuin puistonpenkille miettimään tatuoinnin hankkimista. Olen pohtinut asiaa aiemminkin, mutta luopunut ajatuksesta.  Mitä vanhempana tatuoinnin hankkii, sitä lyhyemmän ajan sitä joutuu katumaan.

Olen seurannut instagramista paria tatuointitaiteilijaa, joiden tatuoinnit ovat kuin kaunista taidegrafiikkaa. Yksinkertaisia ja tyylikkäitä. Saattaa olla niin, että kohta ovatkin muotia värikkäät ja pieniä yksityiskohtia sisältävät ihokuvat.

Työssäni olen nähnyt niin paljon tatuointeja, että tuskin mikään enää järkyttää. Välillä tekisi mieli kysyä miksi joku on tatuoinut tietyn tekstin tai kuvan reiteensä, rintaansa, hartioihinsa tai olkavarteensa, mutta en ole jostain syystä kehdannut. Niitähän voisi ryhtyä kirjaamaan itselleen ylös: kyynärvarressa Carpe diem, olkavarressa sydän, ankkuri ja risti, hartiassa joko ruusu tai päivänkakkara, ota tuosta selvää.

4 kommenttia:

Marjatta Mentula kirjoitti...

Kannatetaan!

Olen itsekin harkinnut jotain pientä ja värikästä esim. nilkaan tai ranteeseen. Sormen ympäri kulkeva "sormus" olisi kätevä. Olen vain jostain lukenut, että tatuoiminen sattuu enemmän niissä kohdissa joissa luu on lähellä.

Timo Lampi ☺ kirjoitti...

Mäkin oon miettinny useemman kerran erilaisten tatuointien ottamista, nyt suostuisin enään kolmeen kirjaimeen, tiedät varmaan...
DNR

Anonyymi kirjoitti...

Mieti kahdesti tatuoinnin hankkimista. Muistan jonkun kertoneen, että ehkä sitten kaduttaa. kun istuu vanhainkodin keinutuolissa ryppyisenä ja tatuoituna.

Heidi Mäkinen kirjoitti...

Sorry, en ollut huomannut koko kommentteja. Kiitos näistä!