perjantai 23. maaliskuuta 2012

Kerttu lääkärinä

Parahin Emäntäni,

Jouduin taas kahteen otteeseen kuuntelemaan, kun harjoittelit esitelmääsi, joka ei ikävä kyllä vastannut minun standardejani.  Luvalla sanoen esityksesi sisälsi kovin pinnallista informaatiota, olisin kaivannut syväluotaavampaa otetta.

Olen sen verran noita luentojasi kuunnellut ja alan kirjallisuutta kahlannut, että minulla alkaa olla kompetenssia (ja vähän ylikin) toimia lääkärinä. Olen jo silmäillyt Lääkärilehden työpaikat osastoa, mutta riittävän laadukasta tointa en ole itselleni vielä löytänyt. Pari head hunteria on jo tarjonnut kansaivälistä uraa lääketehtaan palveluksessa. Toisaalta ihan kliininen karriääri kiinnostaisi. Tietokoneen näppäimistö on vähän haastava tassuilleni. Itseasiassa pomosi otti jo yhteyttä ja vihjaisi, että kun hän jättäytyy eläkkeelle, niin siinä saattaisi olla sopiva pesti minulle.

Olet näköjään lainannut kirjastosta levyn, jossa se yksi suomalainen naisnäyttelijä laulaa ranskaksi ja soittaa sahaa. Sietämätöntä kuultavaa.

Luin Hesarista, että yksin asuvilla on 80% enemmän mielenterveyden häiriöitä kuin kimpassa elävillä. Sietäisi siis olla kiitollinen, kun saat kanssani residenssisi jakaa. Tuossa Pyynikillä on myynnissä tasokas puutalo, jota olen itselleni vähän katsastanut. Toisaalta pahoin pelkään, ettet yksin pärjää. Meilllä on kullakin ristimme. Minulla sinut.

Kunnioittavasti,
kissasi Kerttu

2 kommenttia:

Hoo Moilanen kirjoitti...

Sinähän Kerttu voisit tehdä niin kuin Einsteinin autonkuljettaja, joka meni puhumaan suhteellisuusteoriasta jonnekin yliopistoon istuttuaan aiemmin monen monta kertaa kuulijoiden joukossa!

Heidi Mäkinen kirjoitti...

Kerttu lääkärinä voisi olla hyvä kuuntelija, katsoisi empaattisesti sinisillä silmillään.