tiistai 24. huhtikuuta 2018

Ei sitten

Näin kollegan potilaslistan. Päivän ensimmäisen potilaan nimen perään oli kirjoitettu "Ei Heidille".  Ei sitten. Epäluottamus saattaa syntyä väärästä sanasta tai katseesta. Joskus sukset menevät heti ristiin, toisinaan siihen vaaditaan monta käyntiä. Joitakin suhteita ei mikään heilauta.

Lomatoiveet, virkavapaat, koulutukset ja muut lusmuilut pitää merkata huolellisesti erääseen tietokoneohjelmaan. Toisella ohjelmalla taas haetaan koulutukset ja virkavapaat ja kolmannella vuosilomat. Tämähän on helppoa kuin mikä, ei tarvitse kuin muistaa millä ohjelmalla mitäkin haetaan.

Saan veronpalautusta. Joskus veroilmoituksen täyttäminen oli työlästä ja vastenmielistä. Nykyään tehtävä on helppo ainakin tällaiselle palkkatyöläiselle. Enää ei tarvitse kaapia kuitteja laatikoiden pohjilta ja laatia melkein paikkansapitäviä työmatkaselvityksiä. 

4 kommenttia:

Timo Lampi kirjoitti...

En voi käsittää tuota lääkärien hukkakäyttöä. Eikö niden tekemiseen kannattaisi palata vanhaan järjestelmään, että lääkäri sanelisi ja sihteeri kirjoittaisi.
Mitä mieltä olet?

Nimim: Ummikko

sorvatar kirjoitti...

Minulla on joskus ollut tilanne, että lääkäri järkyttyi. Se hämmentää vuosien jälkeen vieläkin. Ehkä pitäisi varata hänelle aika ja sanoa, kuule minäkin järkytyin, molemmat järkyttyivät, minä, lääkäri ja hoitaja. Tämä lääkäri kyllä tuli kerran halaamaan minua nähdessään
"ei selviytyneiden-jonossa", en tiedä toivoisinko "ei hänelle " , jos saisin Sinun tapauksessasi, kyse on varmasti ollut siitä, että joku muukin on voinut hoitaa ja sinut on säästetty muuhun.

Heidi kirjoitti...

Ei kyllä tämä potilas oli suuttunut minulle.

Anonyymi kirjoitti...

Lääkäritoiveita jos yrittää esittää, niin kyllä kysymys eml:stä hiljentää. Jos nimittäin tykästyy lääkärin käden jälkeen keloidi-ihonsa kanssa. Vihainen asiakas on kiva antaa jollekin muulle.