maanantai 4. huhtikuuta 2011

Vankilakundista kirurgiksi

Tänään olivat jää ja lumi vaihtuneet paksuksi kerrokseksi hiekoitussoraa. Helppo oli töihin polkea. Olen hukannut kuukauden sisällä kaksi pipoa ja yhden hanskat, joten odotan innolla lämpimiä kelejä.

Katsoin eilen televisiosta dokumenttia nuorista homoseksuaaleista. Heidän elämäänsä liittyi koulukiusaamista, väkivallan pelkoa, jopa tappouhkauksia. Miksi ihminen on niin julma? Olen todennäköisesti loukannut aikoinaan tytärtäni, joka seurustelee naisen kanssa. Kuulin eilen ystäväni tutusta, jonka tytär kuoli väkivaltaisesti. Tämä ohjelma, tuo kuulemani tarina ja myöhäinen kuppi espressoa veivät yöuneni. Iphone, joka jostain syystä herätti viideltä viimeisteli väsyneen työpäivän (Nokian kosto minulle petturille). Minulla on takapäivystys ja suurena optimistina olen varma, että minut kutsutaan töihin. Jos pääsen kello kahdeksaan vähenee riski huomattavasti.

Kiminkinen esiintyi Hesarin kuukausiliitteessä alasti. Hän on päässyt pitkälle. Ilahduin kyyneliin saman lehden jutusta, jossa kerrotaan kuinka vankilakundista ja alkoholistista tuli kirurgi.

7 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

En malta olla mainitsematta, etten omana lääkärinäni (en kyllä muutenkaan) sietäisi alasti lehden palstalla esiintyvää, alati potilaitaan taputtelevaa ja niitä näitä löpisevää lääkäriä.

S kirjoitti...

Hei,

Olen lukenut blogiasi kauan...Ja nyt on aika tunnustuksen! Käy hakemassa se blogistani=)

Heidi Mäkinen kirjoitti...

Kiitos Jarna! En oikein tiedä miten liittää tuo blogiini. Olen tähän asti kieltäynyt moisista, mutta minusta on tainnut tulla turhamainen. Ennen olin turhamainen kieltäytymällä, nyt taas olen turhamainen uudella tavalla.

S kirjoitti...

Heidi, kopioit sen vaan ja liität ulkoasutoiminnon kautta gadgetteihin, jolloin kuva tulee bannerina sivupalkkiin. Kokeilepas=)

Minerva kirjoitti...

Minulla on vaikeuksia saada ajatus alastomasta Kiminkisestä pois päästäni. Se on huono juttu, sillä olen jo valmiiksi erittäin huonolla tuulella. Eikö riitä että on loskaa ja kuraa ja kylmää sadetta, miksi pitää olla alastomia maalaislääkäreitä sanomalehtien sivuilla.

Koska yritän olla positiivisempi ihminen, sanon kuitenkin että on oikeastaan aika hienoa, että minua ei tulla pyytämään Helsingin Sanomiin näyttäytymään, alasti tai vaatteissa.

Heidi Mäkinen kirjoitti...

Minerva oletko ihan varma, kun sitten joskus pyydetään niin oletko kuitenkin oitis heittämässä nuttua yltäsi.

Olen joka tapauksessa niin täynnä tuota Kiminkistä vaatteissa ja ilman. Hän muuten esiintyi kirjamessuilla lääkärinpalttoossa, stetari kaulassaan.

Dreamer kirjoitti...

Satuin kerran näkemään sattumalta televisiosta pätkän kiiminkisen ohjelmaa. Luulin kyseessä olevan sketsisarja... järkytys oli suuri totuuden selvittyä! Kuukausiliitettä lukiessa oli aamukahvi vähällä mennä väärään kurkkuun.