maanantai 10. lokakuuta 2011

Työtä kotona

Olen tämän viikon tutkimusvapaalla. Olen työskennellyt jo tunnin ajan artikkelini kimpussa, siitä huolimatta minulla on huono omatunto. Ei näin mukavaa saisi olla. Ikkunasta tunkee sisään täydellinen harmaus, vesipisarat kilahtelevat peltiseen ikkunalautaan.

Olen tehnyt viikon työsuunnitelman, jonka mukaan tänään keskityn artikkeliin, huomenna menen työpaikalle täyttämään erilaisia kaavakkeita, suunnittelemaan yhtä aamukokousta, johon pitäisi löytää vaikea potilastapaus, tekemään pari lehtireferaattia ja kaikkea sellaista, jota ei ehdi normaalin työpäivän aikana tehdä, tai ei enää puoli viiden jälkeen jaksa. Laiska töitään/ itse olen tähän hommaan tunkenut/ jotain pitäisi elämälleen tehdä.

Luin Alice Munron kirjan Kerjäläistyttö ja samaistuin täysillä sen irralliseen ja vähän yksinäiseenkin päähenkilöön Roseen. Olen kokenut saman tuttuuden aiemminkin Munron kirjoja lukiessani. Pidän välillä Munro-vapaata ja aloitin Tove Janssonin kirjan Vaarallinen juhannus. En ole jostain syystä koskaan lukenut kirjaa. Ensimmäinen luku Tulta syöksevä vuori on harmillinen oli vähän pelottava.

Ei kommentteja: