tiistai 5. elokuuta 2008

Syntinen otsatukka

Shampoo kirveli lapsena vaikka kuinka puristi silmäluomet yhteen. Shampoota mainostettiin lauseella "pesee ilman kyyneleitä". Serkut kertoivat minulle, että nyrkkeilijöiltä leikataan nenäluu pois, ettei se murtuisi iskuista. Olin siinä uskossa aikuiseksi asti. Koulussa laulutunnilla liikutin huuliani, mutta olin hiljaa kun laulettiin "Kaunis on kuolla kun joukkosi eessä nuorena kaadut..." pelkäsin sinetöiväni kohtaloni nuorena kuolevana jos laulan sanat ääneen. Kylässä tarjottiin sitkeää lihaa, kuljetin sen poskessani kotiin asti ja uskalsin vasta sitten sylkäistä salaa roskikseen. Revin peitosta nöyhtää ja tungin sieraimeen, lähdimme iltamyöhällä lääkäriin sitä poistatuttamaan. Uskonnon opettaja antoi tytöille kuutosen uskonnossa jos oli otsatukka. Minulla oli.

1 kommentti:

Unelmainen kirjoitti...

Minä en koskaan saanut otsatukkaa vaikka olisin halunnut. Pyörtäykset otsalla heittelivät hiukset sinne sun tänne. Ja samat geenit ovat periytyneet edelleen. Epistä.