maanantai 15. huhtikuuta 2013

Paperiton paperi

Loman pitäisi alkaa ja päättyä keskellä viikkoa, jolloin lomaa edeltävä viikko olisi kevyempi samoin kuin loman jälkeinen. Tällainen toive on mahdoton sovittaa Exel-taulukkoon, joka on työjärjestyksemme järeä selkäranka.Noin yleisestikin yritämme sovittaa itsemme ja työmme järjestelmiin, eikä toisin päin. Olen yrittänyt viestittää asiasta vastaaville tahoille, että minun intrasivuillani, kohdassa omat tiedot on väärän henkilön henkilö yms. tiedot. Minusta alkaa tuntua, että minun on helpompi muuttaa identiteettiäni kuin saada korjaus asiaan. Olen nimittäin jo kolme kertaa saanut viestin, jossa mainitaan asia oikaistuksi. Olen kuitenkin edelleen sairaanhoitaja, ikääkin on lohkaistu pois melkoisesti, nimeni on suunnilleen omani lukuunottamatta toista etunimeäni, mutta enhän minä sitä käytä. Joten saatan olla turha nipottaja.

Siirrymme hiljalleen paperittomaan sairaalaan. Potilaista, joille soitamme, ei enää pyydetä sairauskertomuksia. Tänään ainakin heistä oli kaikesta huolimatta tulostettu nippu laboratoriovastauksia, joita halkoivat surullisen harmaat pystyjuovat. Viivojen alta oli vaikea erottaa tarvittavia arvoja. Sihteerien mustekasetti ilmeisesti vetelee viimeisiään.

Olen muut työni tehtyäni hoitanut sähköpostiliikennettäni. Työpostilaatikkooni jäi enää vaivaiset 81 lukematonta viestiä, yhteensä siellä lymyää 462 viestiä. Mitäköhän tapahtuisi, jos yksinkertaisesti heittäisin kaiken siihen kivaan roskikseen?

Poikani tulee torstaina käymään Tampereella. Bussilippu Jyväskylästä halpabussilla maksaa viisi euroa, summalla ei normaalisti pääse Jyväskylästä edes Korpilahdelle. Aamuseitsemältä matka olisi maksanut vain pari euroa. Ikävä kyllä bussin päätepysäkki on Hervannassa eikä Tampereen keskustassa. Hervanta on siis hyvien liikenneyhteyksien päässä.

Ei kommentteja: