Lähden kohta Espanjaan, joten en kirjoittele tänne muutamaan päivään, mikä ei liene suuri vahinko. Tyttäreni, joka on harrastanut potkunyrkkeilyä tulee hoitamaan naukuvaa kisua, joten ei maksa vaivaa yrittää murtautua asuntooni. Pidän pientä matkapäiväkirjaa, joten palaan asiaan jos hyvin käy.
Jostain syystä aina kun olen lähdössä tuntuu, että olisi tärkeämpää olla kotona. Syksyinen viimeisiään vetelevä aurinko valaisee vastapäisen kerrostalon seinän. Niagarassa esitetään Rakkautta ja Anarkiaa festivaalien elokuvia ja tiistaina olisi baletti.
Plie uima-altaan reunalla.
maanantai 27. syyskuuta 2010
sunnuntai 26. syyskuuta 2010
Ei ihan p-ka viikonloppu
Kävin Hesassa tyttäreni kanssa kuuntelemassa Katriina Honkasta, joka on siskoni hyvä ystävä. Katriina täytti 50 vuotta. Hän lauloi vuosia sitten pihajuhlissamme. Vieraita oli viitisenkymmentä, talo oli juhlan jälkeen järkyttävässä siivossa ja kannoimme pulloja Alkoon useaan otteeseen. Tarjosimme rosvolammasta, joka oli hyvää, tosin hiekka narskui hampaissa. Juhlat olivat hauskimmat, joissa olen ollut.
Konsertti oli kiva, tosin hieman sisäänlämpiävä. Eri artistit esittivät Katriinan lauluja mm. Edu Kettunen ja Ninni Poijärvi.Konsertti loppui perinteiseen tapaan kaikkien esiintyjien ja yleisön yhteislaulantaan. Liikutuin niin, että ripsivärit valuivat poskille. Tyttäreni hämmästeli röyhkeyttäni takkijonossa ja taitoani löytää oikotie naistenvessaan. Söimme konsertin jälkeen Kappelissa vanhojen tuttujen kanssa. Aamulla kävimme Kiasmassa. Taideteos, johon oli muovaltu värikkäitä lääketabletteja ja kapseleita oli jostain kumman syystä varsin kaunis.
Nuori mies, joka opiskelee tuotantotaloutta haastatteli minua harrastuksistani opiskeluaan varten. Hän oli söpö, tarjosi kahvilassa kahvit ja ehdotti, että voisi tulla asentamaan minulle yhden tietokoneohjelman. Kahvilan kassanainen katsoi minuun kun sanoi kahvien hinnan. En hennonut ottaa pullaa vaikka nuori mies sitä ehdotti. Säälin hänen kukkaroaan, joka pullisteli kuitteja, ei seteleitä.
Konsertti oli kiva, tosin hieman sisäänlämpiävä. Eri artistit esittivät Katriinan lauluja mm. Edu Kettunen ja Ninni Poijärvi.Konsertti loppui perinteiseen tapaan kaikkien esiintyjien ja yleisön yhteislaulantaan. Liikutuin niin, että ripsivärit valuivat poskille. Tyttäreni hämmästeli röyhkeyttäni takkijonossa ja taitoani löytää oikotie naistenvessaan. Söimme konsertin jälkeen Kappelissa vanhojen tuttujen kanssa. Aamulla kävimme Kiasmassa. Taideteos, johon oli muovaltu värikkäitä lääketabletteja ja kapseleita oli jostain kumman syystä varsin kaunis.
Nuori mies, joka opiskelee tuotantotaloutta haastatteli minua harrastuksistani opiskeluaan varten. Hän oli söpö, tarjosi kahvilassa kahvit ja ehdotti, että voisi tulla asentamaan minulle yhden tietokoneohjelman. Kahvilan kassanainen katsoi minuun kun sanoi kahvien hinnan. En hennonut ottaa pullaa vaikka nuori mies sitä ehdotti. Säälin hänen kukkaroaan, joka pullisteli kuitteja, ei seteleitä.
lauantai 25. syyskuuta 2010
Taisteluni
Olen aamun riehunut imurin kanssa, kissa juoksee pakoon pitkin sängynalusia. Taistelu kissankarvoja vastaan on hävitty: näppäinten välissä on vaaleita haituvia. Lähden Hesaan. Siinäpä viimeiset päivitykset kiehtovasta elämästäni.
Olen nainen, olen suomalainen
Olen lähdössä yhdysvaltoihin kongressiin. Kaupungin nimi on Atlanta, kuvaavaa on, että kaupungin suurimpiin nähtävyyksiin kuluu Coca-Cola museo. Turistillisia odotuksia ei siis ole. Tästä työmatkasta kukaan ei tunnu olevan kateellinen.
Matkan järjestäjältä tuli eilen viesti, jossa kysyttiin mm. passin numeroa, mutta muitakin tietoja. Kirjoitin viestiin: olen nainen, olen suomalainen. Kuulostaa iskelmältä.
Matkan järjestäjältä tuli eilen viesti, jossa kysyttiin mm. passin numeroa, mutta muitakin tietoja. Kirjoitin viestiin: olen nainen, olen suomalainen. Kuulostaa iskelmältä.
perjantai 24. syyskuuta 2010
Laatuaika
Vietän laatuaikaa kissani kanssa. Kävin ostamassa kisulle hiekkaa ja lelun. Itselleni ostin pihvin, jonka kanssa laitoin punaviinikastiketta.
Eräs mies sanoi minua elinvoimaisen näköiseksi. Minusta se oli kaunis kohteliaisuus. Tai sitten se tarkoitti sitä, että en ole laiha ja että 54-vuotias ei kumma kyllä näytäkään ihan hautaan kaatuvalta.
Muutamien hoitajien ripset räpsyttelevät aiempaa tuuheampina ja pidempinä. Ripsiin liitetään jatkokappaleet, toimenpide vie kuulemma kaksi tuntia. Räpsyttimiä on huollettava vähintään 4 viikon välein. En enää viitsisi. Jos en kelpaa näillä ripsillä niin olkoot.
Eräs mies sanoi minua elinvoimaisen näköiseksi. Minusta se oli kaunis kohteliaisuus. Tai sitten se tarkoitti sitä, että en ole laiha ja että 54-vuotias ei kumma kyllä näytäkään ihan hautaan kaatuvalta.
Muutamien hoitajien ripset räpsyttelevät aiempaa tuuheampina ja pidempinä. Ripsiin liitetään jatkokappaleet, toimenpide vie kuulemma kaksi tuntia. Räpsyttimiä on huollettava vähintään 4 viikon välein. En enää viitsisi. Jos en kelpaa näillä ripsillä niin olkoot.
Sydänvikainen pilotti
Lappeenranta on nähty, tai oikeastaan hotelli, kaupungintalo, kasino ja ranta. Kävelimme kasinolle illalliselle parijonossa kuin koululaiset. Kun jonon ensimmäiset pysähtyivät ihailemaan järvenrantaa koko pitkä letka seisahtui.
Nyt alkaa loma (otin kaikki lomarahat vapaana). Lähden maanantaina Espanjaan, lennän Ryan Airilla Malagaan. Ystäväperheeni on vuokrannut lähistöltä talon ja vietämme siellä syntymäpäiviä. Alan pelätä, että he tulevat sieltä jo pois. He ovat lomailleet jo viikon. Nyt saan viestejä tyyliin: Tuotko sanomalehtiä, tuotko levyjä...
Ryan Air on siis suunnitellut toisen vessan poistamista koneesta. He haaveilevat myös luvasta tehdä lennot yhdellä lentäjällä. Hintoja voisi halventaa palkkaamalla eläkkeellä oleva sydänvaivainen pilotti. Lentoemännän voisi poikkeuskouluttaa lentäjän tuuraajaksi, mikäli tämä onnistuu saamaan sairauskohtauksen. Poistetaan lisäksi koneesta molemmat vessat niin saadaan lisää paikkoja. Lennoille etsitään kovahermoisia seurapiirirakon omistavia matkustajia.
Tänään oli Lääkärilehdessä haastatteluni, tosin ilman kuvaa (onneksi). Minun syvällisiä mielipiteitäni Prinsessa elokuvasta haluttiin kuulla. Eräs nuori mies laittoi minulle tekstarin, hän haluaa haastatella minua opiskeluaan varten. Hän on yhden kaverini poika. Tapaamme sunnuntaina. Alan jo kuvitella, että olen jotenkin tärkeä henkilö.
Huomautan täten, että asuntoani ei kannata ryövätä: voimakas tyttäreni tulee kissavahdiksi.
Nyt alkaa loma (otin kaikki lomarahat vapaana). Lähden maanantaina Espanjaan, lennän Ryan Airilla Malagaan. Ystäväperheeni on vuokrannut lähistöltä talon ja vietämme siellä syntymäpäiviä. Alan pelätä, että he tulevat sieltä jo pois. He ovat lomailleet jo viikon. Nyt saan viestejä tyyliin: Tuotko sanomalehtiä, tuotko levyjä...
Ryan Air on siis suunnitellut toisen vessan poistamista koneesta. He haaveilevat myös luvasta tehdä lennot yhdellä lentäjällä. Hintoja voisi halventaa palkkaamalla eläkkeellä oleva sydänvaivainen pilotti. Lentoemännän voisi poikkeuskouluttaa lentäjän tuuraajaksi, mikäli tämä onnistuu saamaan sairauskohtauksen. Poistetaan lisäksi koneesta molemmat vessat niin saadaan lisää paikkoja. Lennoille etsitään kovahermoisia seurapiirirakon omistavia matkustajia.
Tänään oli Lääkärilehdessä haastatteluni, tosin ilman kuvaa (onneksi). Minun syvällisiä mielipiteitäni Prinsessa elokuvasta haluttiin kuulla. Eräs nuori mies laittoi minulle tekstarin, hän haluaa haastatella minua opiskeluaan varten. Hän on yhden kaverini poika. Tapaamme sunnuntaina. Alan jo kuvitella, että olen jotenkin tärkeä henkilö.
Huomautan täten, että asuntoani ei kannata ryövätä: voimakas tyttäreni tulee kissavahdiksi.
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)