torstai 24. elokuuta 2017

Valepuku

Tiedän jollain tasolla, etten ole enää nuori, silti oma kokemus iästä ja ulkokuori eivät ole enää läheskään balanssissa. Aika yrittää lytistää tyttösen ja kukkean naisen pönäkän keski-ikäisen kuoren sisälle.

Näin youtube videopätkän, jossa esiinnyin. "Kuka tuo aikuiselta näyttävä nainen on?" kysyin. Siinä se puhuu kaksiteholasit nenällä keikkuen ja heiluttelee asiallista siistiin kenkään vangittua jalkaansa, jonka on heittänyt sievästi toisen jalan päälle. Naisen hiukset ovat kuin kypärä ja hän hymyilee juuri tuollaiselle naiselle sopivaa hymyä eikä naura hörönaurua. Meikit eivät valu poskille.  Nainen ei loukkaa puheillaan ketään, sillä hän jauhaa joutavuuksia.

Kyllä näkee, että tuossa on täti, joka maksaa laskunsa ajoissa, lajittelee jätteensä, kastelee huonekasvinsa ja jonka ainoa huvi on laitosteattereissa käyminen. Jos tuolle naiselle sanoo sanan seksi, hän kysyy "Onko se joku Tampereen teatterin uusi näytelmä?"

8 kommenttia:

ketjukolaaja kirjoitti...

Hauska kirjoitus. Pidä toi.

Seija kirjoitti...

Nauroin. Sitä tapahtuu harvoin.

Timo Lampi ☺ kirjoitti...

Oikein hauska, vaikka ei ole täysin korrektia hihittää toisen itsetutkiskelulle.
Linkki videoon olisi kiva!!

Anonyymi kirjoitti...

Tätä lisää "täti",oikein hauska

Anonyymi kirjoitti...

Mä en ole vain mummoon piilotettu tyttö, vaan olen kaikki iät. Olen samaan aikaan tyttö, nuori, aikuistuva, aikuinen, keski-ikäinen ja nuorivanha ja koko ajan tulee lissää, kun kohta olen keskivanha ja vanhavanha. Sitten vasta hauskaa ja monipuolista on!

Marjatta Mentula kirjoitti...

Heidi, voi miten kiva juttu! Tämä on sun tyyli myös romaanissasi, ylivoimaisen hauska. Onhan tämä nyt ihan neri kuin monen lifestyle-blogin pitäjän itseihailu.

Minulla oli samanalainen kokemus ensimmäisten kotivideoiden kanssa, joita kuvasimme isolla kameralla VHS-kaseteille aikanaan ja siirsimme sitten CD-muotoon. Kuka ihme tuo hallittu nainen on, vasta kolmikymppinen? Tunsin itseni epävarmaksi kaikessa, äitinä, opettajana, uutena paikkakuntalaisena, ja videolla oli ihan eri ihminen.
Kun muutin viisikymppisenä Kainuusta Kouvolan seudulle, oli taas identiteetin etsimisen ja epävarmuuden aika. Tytöt koulussa kysyivät kuka Täydelliset naiset (Desperate Housewives)-sarjan hahmo minä koen olevani. Sanoin, että ihan selvä höpö Susan Mayer, ja he sanoivat olevansa yksimielisesti sitä mieltä, että minä olen hillitty ja hallittu Bree Hodge.

Olen muuten huomannut kanssa tuon, että jos föönää liikaa, niin hiuksista tulee kypärä, ja se vanhentaa. :)
Oikeesti, sinä olet tosi tyttömäinen.

Ana kirjoitti...

Niin. Huoh. Niin se menee :-/

Kaisa kirjoitti...

Tätinä on kiva tarkkailla maailmaa kuin näkymättömyysviitan suojista.