maanantai 21. kesäkuuta 2010

Yleisasiantuntija

Minua tässä hiljattain haastateltiin asiantuntijana Iisalmen Sanomiin. Heti iski paranoia, miksi eivät haastatelleet jotakuta kuopiolaista lääkäriä. Eivät kuulemma tavoittaneet ketään. Päätin sitten vähän jutella toimittajan kanssa, jonka väitteet kuulostivat vääriltä. Pyysin tekstin itselleni korjattavksi. Tekstistä sai minusta hyvin ylimielisen vaikutelman. En onneksi ole nähnyt lopullista juttua.

Kerran erikoistumisaikana minua haastateltiin puhelimen välityksellä Savon Sanomiin. Oli Joulun aika, jolloin tunnetusti tapahtuu vähän mistä kirjoittaa. Mitä pitää tehdä jos syö liikaa kinkkua? Mistä minä tiedän. Kaikkihan syövät Jouluna liikaa ja sitten kärsivät nahoissaan. Sanoin, että ei kannata syödä liikaa. Lehdessä luki oikein mustissa kehyksissä kuinka kehoitan ihmisiä kohtuuteen kinkun nauttimisessa. Kuinka kauan kinkku säilyy jääkaapissa? Mistä pirusta minä tiedän. Hävetti mennä aamulla töihin, olin kohtuuden apostoli.

Ei kommentteja: