sunnuntai 2. marraskuuta 2008

Avaimet

Lähdin aamulla täynnä tarmoa lenkille, vein samalla jätepaperit. Koin olevani hyvä Suomen kansalainen. Eteisessä odotti valmiina imuri, olen kunnon ihminen ja pidän kotini siistinä. Juosta kirmaisin kolmisen kilometriä, jostain syystä tarkistin, että avain on mukana. Ei ollut. Soitin talonmiesfirmaan, mies tuli avaamaan oveani. Olin ollut niin tunnollinen, että olin laittanut oven turvalukkoon, mies ei päässyt sisälle. Soitin lukkofirmaan, hommaan menisi pari tuntia 100 e/tunti sekä tarvikekulut ja kilometrikorvaukset. Ajattelin, että avain on mennyt jätepaperilaatikkoon, käytännössä tyhjensin laatikon, ei avainta. Kaivelin laatikon pohjia takapuoli pystyssä, näytti varmaan siltä, että etsin lukemista. Taloyhtiön väelle tulee surkeita lehtiä. Vanhemmillani 200 km päässä olivat ainoat avaimet, joten äitini ajoi tänne ja toi ne. Ja minä olen sentään viisikymppinen.

Ei kommentteja: