maanantai 7. tammikuuta 2013

Mitä huhtikuussa tehdään?

Työn vuoksi on elämä suunniteltava viivasuorasti kuukausiksi eteenpäin. Mistä minä tiedän, mitä haluan huhtikuussa tehdä? Jos saan yhtäkkiä pakkomielteen  lähteä Chargoggagoggmanchauggagoggchaubunagangamaug-järvelle soutelemaan tai Pöljälle saunomaan, niin se ei ole mahdollista.

Olin aikoinaan töissä aluesairaalassa, jonka ylilääkäri oli Lapinhullu. Olin väsynyt, mikä ei kohdallani ole kovinkaan poikkeuksellista. Sanoin miehelle, että minun tekisi kovin mieli Lappiin ensi viikolla. Sain heti viikon lomaa. Matkustin bussilla Saariselälle. Bussissa näytettiin koko matkan ajan Souvarien videota, joten en ole vieläkään toipunut matkasta.

Saan jatkuvasti nuhteita esimieheltäni, sillä unohdan ilmoittaa koulutus- yms. menoni. Tänään minulle selvisi, että sijoituksemme sisältävissä exel-taulukoissa onkin kaksi osaa. Sellainen viikottainen selkeä laatikko-osio ja toinen osio, josta ei ota mitään tolkkua. Tähän asti olen huomannut vain jälkimmäisen.

Yksi syy toivottomaan epäjärjestälmällisyyteeni on se, että olen ennen nykyistä työpaikkaani elänyt kuin taivaan tintti. Edellisessä työpaikassa poissaolot sai anoa jopa jälkikäteen, kun täällä se on tehtävä viikkoja ennen poissaoloa. Täytyy myöntää, että hommien toimivuuden kannalta tämä nykyinen sotilaallinen kuri toimii jonkin verran paremmin.

Ei kommentteja: