perjantai 18. helmikuuta 2011

Lihaanin perjantaiherkut ja huono omatunto


Olen alkanut kokea huonoa omaatuntoa siitä, että olen lihaani. Luin monen inhoaman esseistin vuodatusta teholihatalouden saatanallisuudesta ja lihan syönnin tarpeettomuudesta sekä lihantuotannon hiilijalanjäljestä. Söin jo kerran töissä kasvishernekeittoa ja minusta se oli ihan lihaa sisältävän veroista. Täytyy myöntää, että söin tänään ihanaa juustoa, kirsikkahilloa ja join lasin punaviiniä, lupasin nämä herkut itselleni kunhan olin imuroinut. Vihaan imuroimista.

Yritin siis olla vegaani, vaikka jatkuvasti horjun tällä Antti Nylenin viitoittamalla tiellä. Haluan aamulla syödä jugurttia, johon sotken hedelmänpaloja. Nyleniläisesti hankin tölkin maustamatonta soijavalmistetta, joka muistuttaa jugurttia. Minusta siinä on inhottava maku eikä koostumuskaan miellytä. Kaipa siihen voi tottua. Aion huomenaamulla valmistaa siitä smoothien.

Aaamulla osastonsihteerimme M, joka on aina hyvällä tuulella, tervehti minua sanomalla "huomenta kaunokainen". Kun asiaa ihmettelin niin hän sanoi, että ihan oikeasti näytin kauniilta. Kiitos M! Menin töiden jälkeen Stockmannille ostamaan itselleni imurointipalkkiota. Perjantaisin ostan pari palaa juustoa juustotiskiltä. Jännitän aina saanko myyjäkseni sen söpösti hymyilevän nuoren miehen, joka myy aina niin hyvää juustoa. Sanoin hänelle,että olin iloinen, että juuri hän oli myyjäni koska hän aina osaa ehdottaa minulle jotain ihanaa juustoa. Nuori mies näytti tyytyväiseltä. Taas kerran hän onnistui valinnoissaan upeasti.

1 kommentti:

Ana kirjoitti...

Ravista sitä soijajuggeria ennen avaamista niin rakenne paranee :-)