maanantai 20. joulukuuta 2010

Kehittyvä jouluihminen

Heräsin viime yönä salamaflunssaan. Aivastin noin 20 kertaa. En jaksanut etsiä mistään nenäliinoja vaan otin kaapista vanhan astiapyyhkeen. Niistin ja pyyhin vuotavia silmiäni siihen (tällaista ei pitäisi kertoa julkisesti). Astiapyyhe oli nenä- ja silmäeritteen määrään nähden sopivan kokoinen. Lopulta tilanne riistäytyi siinä määrin käsistä, että oli pakko nousta ja hakea Duactia ja Nasolinia. Äsken sitten otin valvottua yöunta takaisin nukkumalla pienet kahden tunnin päiväunet. Potilaat näyttivät erittäin hyvävointisilta lääkäriin verrattuna.

Sain yhdeltä hoitajalta joululahjan, eikä minulla ollut hänelle mitään. Eilen sain ystäviltä lahjan, arvaatte varmaan, että minä en ollut hankkinut heille lahjaa. Olen huono mutta erittäin harras jouluihminen. Olen saanut neljä joulukorttia: kaksi lääkefirmalta, yhden tilastomiehen firmalta ja yhden asunnonvälittäjältä. Itse en ole lähettänyt yhtään korttia.

Jossain naistenlehdessä oli juttu Mysi Lahtisesta, joka aloittaa Jouluvalmistelut heti Joulun mentyä. Hän tekee aattona joulupetauksen. Siihen kuuluu kaikkien petivaatteiden kuskaaminen ulkoilmaan mukaanlukien puhtaiden lakanoiden, jotka muistaakseni sitten vielä silitetään. Minulla on vielä varaa kehittyä jouluihmisenä. Se saattaa olla liian vaativa tehtävä, kenties alkuun kehityn vaikkapa adventti-ihmisenä ja pikkujouluihmisenä.

3 kommenttia:

Anne Mölsä kirjoitti...

Pikkujouluihminen! Siinäpä aivan aliarvostettu ihmistyyppi.

Heidi Mäkinen kirjoitti...

Ehkä voisin kutsua itseäni jo nyt varsin kehittyneeksi pikkujouluihmiseksi: olin kuppilassa valomerkkiin saakka ja silti olo oli seuraavana päivänä OK.

Kaisa kirjoitti...

Olen lukenut jonain edellisvuonna joululehdestä, että jouluihminen Mysi Lahtinen pölyttää kaikki kirjansa ja imuroi kirjahyllynsä aina jouluksi.

Menin silloin paniikkiin ja kysyin sisareltani, tekeekö hänkin samoin ja pitäisikö yleisesti. Siskolta kilahti heti tekstari: "Oletko hullu? Allergialääkkeet on keksitty."