sunnuntai 29. syyskuuta 2013

Kerttu ja ilmastonmuutos

Se leipoi kakun ja mainosti tekoaan facebookissa ikäänkuin olisi keksinyt parantavan lääkkeen nivelrikkoon "Minä leivoin kakun!". Jos ei ole muuta sanottavaa, niin kannattaa olla hiljaa. Siinä kakussa maistuu liikaa minttusuklaa. Äitelän makuista.

En viitsi mennä facebookiin vaikka moni on pyytänyt. En halua toitottaa miten hienoa onkaan kun on perjantai, sillä minun päiväni ovat kaikki yhtä mielenkiintoiset.  Revin huonekaluja, enkä pinnaa hommasta sellaisella verukkeella, että sattuu olemaan sunnuntai.  Muut ajat pohdin maailmanmenoa. Kukaan ei minulta kysy mihin olen pohdinnoissani päätynyt, enkä sitä kertoisikaan. Ihmiset ovat sen verran yksinkertaista joukkoa, että se olisi ajan haaskausta. Minä olen oikeassa ja tiedän sen ja se minulle riittää.

Emäntä vauhkoaa ilmaston lämpenemistä. Hyvä kun lämpenee, nytkin on niin kylmä, että lonkkia pakottaa. Vaikka kuinka jäätiköt sulavat, niin ei ne vedet tänne toiseen kerrokseen yllä ja jos meille saakka nousevat niin hankitaan asunto jostain Ratinanrannan talon ylimmästä kerroksesta. Sieltä olisi kivat maisemat.

Eikös ne nyt päättäneet kaivaa tänne Tampereelle tunnelin, kun on kuulemma kovin ruuhkaa Nokialle ajaessa. Miksi sinne pitää päästä? Eikös se tunneli täyty vedellä jos jäätiköt sulavat ja jos niitä rankkasateita alkaa jatkuvasti pukata.

Olen sijoittanut varani vene-, sadetakki ja kumisaapasteollisuuteen. Niissä on tulevaisuus. Saa jäätiköt sulaa. Ei minua haittaa.

4 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Mut voit ,Kerttu, pienentyä! Niin sanottiin lehdessä, että eläimet pienee...

Ja nivelrikkon parannuskeinon voisitte kyllä keksiä. Sopis mulle hyvin. Jättäkää vaikka kakut vähemmälle.

Unknown kirjoitti...

Kerttu on aina NIIN oikeessa!!

Hoo Moilanen kirjoitti...

Nivelrikkoon MSM-jauhetta. Toimii!!! Luontaistuotekaupasta / Ruohonjuuresta.

Heidi Mäkinen kirjoitti...

Minä en noihin jauheisiin usko. Mutta jos jotakuta auttaa niin siitä vaan.