tiistai 10. joulukuuta 2013

Raskaat jouluvalmistelut

Lihaksikas on uusi laiha, kertoo viimeisin Imagen numero. Enää ei kuulu olla ruipelo, nyt ovat muodissa lihakset. Kävin tänään kuntosalilla- tylsää. Ankeus kruunattiin tekopirteällä ja vitsikkäällä radiokanavalla, jossa soitettiin huonoa musiikkia. Tyydyn kenties mielummin vaatimattomampiin hauiksiin ja jätän itseni monitahoisen rääkkäämisen.

Ensimmäinen kuntosali, jossa aikoinaan kävin sijaitsi Kuopion uimahallilla. Mieleeni on painunut laite, jossa leveä hihna kiedottiin takamuksen ympärille. Sitten painettiin nappia, jolloin nauha alkoi täristä ja takapuoli tutista. Laitteen tehosta en tiedä, mutta päätellen siitä, ettei niitä enää missään näe, se ei liene ollut kovinkaan tuloksekas vempele. Enää ei muuten ikävä kyllä mainosteta erilaisia muovisia asuja, joilla saisi painoa pudotettua.

Nykyinen kuntosalini on työpaikkani kellarissa. Tavoitetason nostamiseksi sen seinälle on ripustettu juliste, jossa poseeraavat lihaksikkaat ihmisyksilöt ruskea nahka öljyttyinä. Minulla on tapana laitteesta noustessani siirtää painot stabiloivaa tappia siinä toivossa, että muut luulisivat minua vahvemmaksi kuin olen.

Lopetan tähän. Ei minulla ollut mitään asiaa. Mietin pitäisikö joulun suhteen ryhtyä johonkin. Kaivoin kaapista kaksi joulukoristetta (kts. kuva), jotka ovat lasteni tekemiä. Hopeoitu porokynttiläjalka on niin korkealla, että siihen yltääkseen olisi pakko nousta tuolille, enkä näin rankan treenin päälle millään jaksa.

Olisin halunnut mennä kuuntelemaan "Raskasta joulua" konserttia, jota minulle suositeltiin. Esiintyjät näyttävät mainoksessa vähän pelottavilta ja mahdollisimman vähäisessä määrin tekopirteiltä. Tilaisuus on ikävä kyllä loppuunmyyty, joten se jää kokematta.

4 kommenttia:

Ana kirjoitti...

Huoh. Jos mulla olis normaalisti varustettu kuntosali työpaikalla, kävisin hulluna.

(On mulla tietysti pieni sali kotonakin, mut siellä ei tietenkään ole taljoja eikä soutua eikä puolapuita eikä mitään laitteita, painoja vaan ja Aallon koivupenkki)

Unknown kirjoitti...

Just tollasset joulukoristeet on niitä parhaita!

ketjukolaaja kirjoitti...

Kivat koristeet.

Käy ihmeessä siellä kuntosalilla, kun vielä jaksat. Minä en eilen illalla jaksanut lähteä kolaamaan lumia pihasta, mutta nousin tänä aamuna varhain, kun vaimolla oli aamuvuoro, niin että kerkesin kolata ne eiliset lumet, ennen kuin ne sulivat.

Niin niistä kuntosalin kuvistahan minun piti kirjoittaa. Minulle sanoi laihdutusvalmentaja, että pitäisi tehdä jotain lihaskuntoliikkeitä. Viime aikoina olen ollut niin väsynyt, että hän saattoi olla oikeassa. Ehkä siellä kuntosalin seinällä pitäisi olla kuva minusta isoine mahoineni? Sekin saattaisi tepsiä joihinkin kuntoilijoihin.

Heidi Mäkinen kirjoitti...

Zepa: minulla on aina kova kiire pois työpaikalta. Kuntosalille ehdin vasta viiden aikaan, en työaikana. Kyllä kuntosali on ihan ok.

En tiedä mikä kuva tepsisi parhaiten. Minuun ei taida tepsiä mikään, olisi niin kiva löhöillä.