perjantai 29. tammikuuta 2016

Rippituolissa

Olen ollut niin kiireinen, etten ole ehtinyt ripittäytyä, eikä oikeastaan ole nytkään mitään tunnustettavaa. Ikävä kyllä.

Lääkäriliitto on tehnyt sovellutuksen, johon vastaamalla saa selville mikä erikoisala sopii kenellekin parhaiten. Moniin kysymyksiin oli vaikea vastata, joten näpäytin kerkivertovaihtoehtoa. Testin perusteella sopivin ala olisi ollut nuorisopsykiatria. He ovat ilmeisesti päättämätöntä joukkoa.

Lääkärien kanssa on helppo syödä ravintolassa, sillä valitsemme annokset nopeasti. Olemme tottuneet tekemään pikaisia päätöksiä. Aina ne eivät ole oikeita, sillä usein yhtä ainoaa oikeaa vastausta ei edes ole. Ruoan valitseminenkin saattaa mennä pieleen, mutta se ei ole katastrofi. Joutuu kylläkin vilkuilemaan vieruskaverin annosta kateellisena.

Olen syönyt nuorisopsykiatrin kanssa, joka oli oikein reipas päättäjä.

Helsinkiläiset kollegat esittivät illalla jonkinlaisen näytelmän. Yksi heistä vingutti viulua ja muu joukko oli pukeutunut lakanoihin. Yhdistyksen huvibudjetti on olemattoman pieni.

Olen istunut pari päivää sisätiloissa, kuunnellut luentoja ja nauttinut ateriat seisaallaan.  Kiva mennä kotiin, joka olikin vähän siinä ja siinä, sillä juna on täysi. Minulle löytyi vielä rippituoli käytävän puolelta.

1 kommentti:

Heidi Mäkinen kirjoitti...

Ah, tämänkö takia lääkärimieheni ei siis siedä sitä että uppoudun ravintoloiden ruokalistoihin pitkiksi ajoiksi ennen kuin kykenen valitsemaan annokseni?! Olen kyllä oppinut pakottamaan itseni tekemään vähän pikaisempia päätöksiä, mutta mitenkään luontevaa se ei minulle ole - niin kuin miehelle näyttäisi tosiaankin olevan.

Tällainen kommentti anonyymilta, jonka vahingossa poistin.