maanantai 10. syyskuuta 2018

Syvät lihakset

Seisoimme jumpassa jalkapohjat tiukasti lattiassa  ja kuvittelimme navan piirtävän ympyrää olemattomalle pystyssä roikkuvalle paperille. Mikään muu ei saanut liikkua kuin napa.  Jos sulki silmänsä, saattoi ympyrän melkein nähdä

Käyn kahdessa jumpassa, joissa treenataan syviä lihaksia. Kohta minulla on timmit syvät lihakset, joita kukaan ei näe ja niiden päällä roikkuvat löysät lihat. Kukaan ei koskaan sano "Onpa sinulla hienot syvät vatsalihakset" jos sikspäkki siitä päältä puuttuu.

Olen käynyt Sampolassa työväenopiston jumpissa parin vuoden ajan, eikä sitä kaappia, jossa säilytetään musiikkivehkeitä ja mattoja, saada koskaan avattua ilman vahtimestarin apua. Tosin tänään eräs nainen sanoi, että heidän työpaikallaan on samanlainen sähkölukko ja hän onnistui oven avaamisessa. Nainen työnsi avaimen lukkoon kuin yrittäisi murtautua kaappiin ja käänsi avainta hyvin, hyvin varovasti ja niinpä se aukesi.

Ne kaksi kiintiömiestä olivat vieläkin paikalla (yleensä he lopettavat yhden tai kahden kerran jälkeen). He eivät jostain syystä puuttuneet oviongelmaan. Yleensä miehet tulevat auttamaan vaikka eivät ymmärtäisi asiasta mitään, sillä sitähän heiltä odotetaan.

1 kommentti:

Marjatta Mentula kirjoitti...

Minä olen kans monta vuotta kehittänyt korsettia pilatesjumpissa. En tiedä, olisko olo tai mahan muoto erilainen, jos en olisi käynyt.
Nyt olen kahden kerran jälkeen aivan ihastuksissani vesijumpasta. Siellä käynti vaatii kyllä aikaa, kun käy saunassa mennen tullen ja sauna raukaisee loppuillaksi sohvalle makoilemaan. Ei ihme, että osallistujat ovat ryhmässäni 90-prosenttisesti eläkeläisiä.