tiistai 26. lokakuuta 2010

Mummopyörä

Ajoin uudella mummopyörälläni ensimmäistä kertaa. Upea ylväs pysty ajoasento. Katson muuta liikennettä ikäänkuin yläpuolelta. Kevyt polkea vaikka on nastarenkaat eikä vaihteen vaihdetta. Nyt minulla on kesä- ja talvipyörät. Ei tarvitse vaihdella renkaita, sitäpaitsi talvella ei tee vaihteilla mitään, ne jäätyvät. Aion leikkiä hollantilaista tai tanskalaista, heille polkupyörä on kulkuneuvo siinä missä autokin. Heidän pyöränsä ovat samantyyppisiä peruspyöriä kuin tämä uutuuttaan kiiltävä menopelini.

Olin tanssitunnilla ja nyt on liikaa energiaa. Ainakin liikaa nukkumiseen.

2 kommenttia:

Rooibos kirjoitti...

Minulla on kesämökillä tuollainen käytössä. Se on kai 60-luvulta ja huollon jälkeen ihan priima. Kutsun sitä rouvapyöräksi, mummoksi se on vähän liian ylväs.

Heidi Mäkinen kirjoitti...

Etsin minäkin vanhaa pyörää, mutta en löytänyt sopivaa. Olin aikoinaan töissä Jämsässä, yksi hoitaja lahjoitti minulle navetassa vuosia lojuneen aidon mummopyörän,mutta sen voro vei.