torstai 22. huhtikuuta 2021

Kissamuki

Mielimukini on koristeltu kissojen kuvilla ja sen pohjassa lukee Vallila. Olen saanut sen työkavereiltani. Ilahdun aina kun kissamuki on puhtaana. Sen muoto ja tilavuus ovat täydelliset. 

Jos kissamuki on astianpesukoneessa, valitsen Fingerpori- mukin, jossa lukee REILU kahvi. Mukin kyljen kuvassa istuu mies kahvilla ja kahvin yläpuolelle piirretyssä puhekuplassa sanotaan Minä voin mennä puolestasi töihin. Näitä mukeja on kaksi kappaletta ja olen saanut ne ystäviltäni. Sitten on tietysti Beatles-muki. 

Muut mukit ovat Teemaa, eikä niihin mahdu tarpeeksi kahvia vaan mukia joutuu täyttämään kesken Hesarin lukemisen.  On minulla kaksi kaunista Marimekon mukia, mutta niitä piinaa sama tilavuusongelma kuin Teema-mukeja. Koska ne ovat niin tyylikkäitä, tarjoilen niistä juotavaa silloin kun minulle tulee vieras (mukeja on kaksi).

Tarvitsisin oikeastaan vain kuusi lautasta, lasia ja mukia. Lukupiiriin kuuluu kuusi jäsentä, eikä minulla käy sen enempää vieraita. Lukupiiriläiset eivät mahdu pöydän ääreen vaan minun on raahattava työ/vierashuoneesta lisäpöytä. 

Sain eräänä päivänä tarmon puuskan ja siirsin suurimman osan astioistani olohuoneen lipastoon. Ihminen tarvitsee lopulta niin kovin vähän: kissamukin, veitsen, haarukan, lusikan, lautasen, lasin ja teelusikan, jossa lukee Finnair.

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Minä tein saman ihan vähän aikaa sitten: vein keittiön arkipäiväkaapeista astioita olohuoneen hienompaan kaappiin, ja kas, onpa ihanan väljää ja selkeää keittiön kaapeissa nyt. Onko mahdollista saada kuvaa täydellisestä kissamukista? Kiinnostus heräsi.

Heidi Mäkinen kirjoitti...

Googlaa Vallila, kissamuki, niin sieltä löytyy. Olen nyt laiska sitä kuvaamaan.