maanantai 14. huhtikuuta 2014

Hyvää tarkoittava tietokone

Työpaikalle on tulossa mullistava uutuus, Windows 7. Se laitettiin tänään vihdoin latautumaan koneelleni. Aion valmistautua tulossa olevaan katastrofiin menemällä töihin puoli tuntia tavallista aiemmin. Tarvittaessa pinnaan aamumeetingistä, jotta pystyn jonottamaan dect korvallani help deskiin. Onneksi moni muu on jo tämän myllerryksen käynyt läpi, joten tiedän, että jos sanelukapula ei toimi, pitää painaa yhtäaikaa F1- ja F3- näppäimiä ja toivoa parasta. Lauantaina osaston kone väitti Windows seiskasta ylpistyneenä, ettei minulla ole oikeutta käyttää sitä. Tänään rtg-ohjelmasta ei saanut kuvia esille. Olen päättänyt käyttää uutta strategiaa, katson näyttöä hellästi silmiin ja ajattelen: se haluaa minulle vain hyvää.

Luimme lukupiiriä varten Tove Janssonin pienen sympaattisen teoksen Kesäkirja sekä novellikokoelman Viesti. Jälkimmäinen oli minulle pettymys. Saako tätä edes sanoa Tove Janssonin juhlavuotena: monet novelleista olivat huonoja. Se ei liene kokonaan Janssonin syy, sillä sekalainen kokoelma oli kursittu kokoon eri lähteistä. Ei kunnollista novellikokoelmaa synny ilman jonkinlaista yhteyttä tekstien välillä. Monet novellit yhdisti mielessään kirjailijaan, niin tutun oloisia päähenkilöt olivat. Osa teksteistä tuntui keskeneräisiltä.

Salaatit olivat kuitenkin hyviä samaten punaviini ja sitruunatorttu. Olimme ensimmäistä kertaa S:n luona valoisaan aikaan. Kaunis koti olikin yllättäen järven rannalla.  


1 kommentti:

Unknown kirjoitti...

"Ai, sä oot saannu kukkia joltain potilaaltas!"

"Ei, toin ne win 7:lle, et se ei kiukuttelis mulle..."