keskiviikko 14. marraskuuta 2018

Älkää tehkö niin kuin minä teen

Näin naisen, jonka käsilaukusta roikkui hintalappu. Muuta mainitsemisen arvoista ei tänään tapahtunut, eikä kai tätäkään olisi tarvinnut mainita.

Lähdin töiden jälkeen pilatekseen, juoksin portaat alas, juoksin kadun kulmaan, juoksin takaisin, hain jumppamaton ja juoksin taas. Erinomaisen rentouttava harrastus tuo pilates.

Pilates koostui tänään lähinnä vatsalihasliikkeistä. Niiden tekemisessä on joku raja ja se raja ylitettiin tänään kevyesti.

Kärsin syysmasennuksesta, joka vaihtuu talvimasennukseksi kunhan saadaan lunta. Nyt joku masentuneempi loukkaantuu. En tiedä täyttääkö tämä alakulo masennuksen kriteerit. Toisaalta olen kolme päivää vilkuillut mutapaakkua eteisen lattialla, enkä ole saanut siivotuksi sitä. Eikös se ole riittävä osoitus alakulosta?

Olen ensi viikon lomalla. Lomasta on tapana kertoa "Kävimme Kanarialla" tai "Kävimme Thaimaassa". Minä voin kertoa meneväni lomalla gastroskopiaan.

Mittasin verenpaineeni. Hui, se oli koholla. Menin heti samana iltana apteekkiin ja ostin verenpainelääkkeeen, jonka reseptin olin itselleni kirjoittanut. Seuraavana aamuna otin verenpainetabletin ja mittasin paineen, joka olikin jo laskenut (verenpainelääkkeen ohjeessa sanottiin sen tehoavan kolmessa viikossa).

Älkää koskaan tehkö niin kuin minä teen vaan niin kuin käsken.

3 kommenttia:

Timo Lampi ☺ kirjoitti...

Itseironian sä kyllä taidat kympin arvosesti, olihan taas mukavaa luettavaa.
Toivottava käynti lääkärin pakeilla on turha. :)

Piri kirjoitti...

Minä kärsin valkotakkineuroosista aina lääkärin vastaanotolla verenpainetta mitattaessa. Jospa
sinä kärsit samasta neuroosista, kun mittaat verenpainetta kotona ensimmäistä kertaa, vaikkei valkoinen takki olisikaan päällä.

Heidi Mäkinen kirjoitti...

Mittasin sen töissä, ei minulla ole verenpainemittaria. Suoritun mittauksen ilman valkoista takkia.