maanantai 9. elokuuta 2021

Tampereella tapahtuu

Olen toipunut pyöräilystä. Oikeassa sääressä ja reidessä voi nähdä rykelmän mustelmia. Jos olisin runollinen, sanoisin niiden olevan kuin violetteja orvokkeja. Olen ilmeisesti kolhinut itseäni polkupyörään. 

Hesari osti Aamulehden. Tilasin neljän kuukauden tarjouksen verran viimeksi mainittua sanomalehteä, josta neljäosan olin jo lukenut, sillä Hesari ja Aamulehti kierrättävät samoja juttuja. Hesarin tilaajan pitäisi saada oma Aamulehtensä erityiseen alennushintaan. 

Ratikka kulkee vihdoin ihan normaalisti. Kun koeajossa ilmeni ongelmia sateella, muutamat henkilöt ilahtuivat ja ilmaisivat ilonsa somessa. Verorahat menivät hukkaan! Mitä minä sanoin! Tykkään ratikasta, sen urbaanin liu'un ääni kuuluu nykin avonaisesta ikkunastani. En ole vielä kokeillut, mutta suunnittelemme vanhan ystäväni kanssa matkaa Hervantaan. Käymme Hervannan nähtävyyksissä ja kahviloissa. 

Tänä vuonna en osallistunut Tampereen teatterikesään. Somessa jaettiin kuvaa Työviksen isosta salista, jotta ihmiset näkisivät, miten harvassa katsojat siellä istuivat. Pitäähän meitä kulttuurikaapuja suojella. Toivottavasti kukaan ei mennyt suoraan teatterista terassille, jossa oli ihan eri meininki.  

Nyt taidan lähteä kirjastoon. Vaikka delta. Vaikka sade.


1 kommentti:

Anne kirjoitti...

Olen Aamulehden ja Hesarin sunnuntainumeron tilaaja ja huomasin saman. Valitin asiasta Hesarin asiakaspalveluun ja sain ilmaiseksi valiysemaani aikakausilehteä 4kk. Mutta nyt 4kk jälkeen harmittaa edelleen.
Kivoja blogikirjoituksia, mielelläni luen!