tiistai 28. huhtikuuta 2015

Syntymäni päivä

Minulla on tänään syntymäpäivä. Mielenkiintoisin fb-onnittelu kuului: "Heidi, onnittelut syntymäsi johdosta!". Elämäni ei ole aina ollut helppoa ja joitakin asioita kadun ja häpeän, siitä huolimatta koen, että olen onnekas kun olen saanut syntyä. Olisi voinut käydä toisinkin. Minua tuskin olisi jos e-pillerit olisivat olleet siittämiseni aikaan yleisessä käytössä. Äitini oli vasta 19-vuotias kun tupsahdin tähän maailmaan pohjoisessa Savossa.

Syntymäpäiväonnitteluissa on kolme tasoa. Alinta tasoa edustaa kirjoitus fb-sivulle, teen itsekin sitä päivittäin, seuraava taso on tekstiviesti tai "whats's up"- viesti ja kaikkein korkein taso on soitto tai henkilökohtainen toivotus ja halaus. FB- toivotuksistakin tulee hyvä mieli.

Lapsena syntymäpäivät olivat tärkeitä. Syntymäpäiväni ovat lähellä vappua, joten äiti teki juhlajuomaksi simaa. Minä olisin halunnut limsaa. Koen vieläkin lievää katkeruutta limsattomuudesta. Äiti pullotti siman pirtupulloihin (äiti oli töissä laboratoriossa) ja pulloille naurettiin. Syntymäpäiville leivottiin kakku, jota koristivat liiskaiset pakastemansikat, jotka jättivät punaisia sotkuisia vanoja kermavaahtoon.

En vielä tiedä miten viettäisin syntymäpäiviäni. Käyn ehkä lenkillä, juon synttärikahvit Pyynikillä, teen vapun kuohuviiniostokset ja käyn mahdollisesti elokuvissa. Olen vieläkin elossa ja terve (tai sitten minua ei ole riittävästi vielä tutkittu, ei tarvittaisi kuin joku kokovartalo CT ja asiat voisivat olla toisin).

Olen saanut syntymäpäivälahjaksi uuden lukijan!

Tapasin eilen paria kirjoittakaystävää ja päätimme R:n kanssa kirjoittaa yhteisen rakkausromaanin, salanimellä tietenkin: mies on rikas ja komea, nainen on kaunis ja köyhä, he tapaavat ohimennen lentokoneessa, mies onkin naisen esimies (nainen ei tiedä tätä), tulee esteitä, erotiikkaa ja lopussa kaikki on tietysti hyvin. Koska juoni on näinkin persoonallinen, tulee kirjasta menestys ja meistä rikkaita.

4 kommenttia:

Unknown kirjoitti...

Onnittelut!
*ring ring* Heidi...
Mukavaa synttäripäivää!! Timo

Arttorius kirjoitti...

Paljon onnea!

Hoo Moilanen kirjoitti...

Onnittelut! :)

On se loppujen lopuksi aikamoinen onnenkantamoinen, että juuri se tietty siittiö on hedelmöittänyt munasolun ja sinusta on tullut sinä kaikkien muiden miljoonien - vai miljardien - siittiöiden jäätyä ruikuttamaan rannalle!

Heidi Mäkinen kirjoitti...

Kiitokset!