maanantai 13. huhtikuuta 2020

Heräsin kahdelta

Heräsin kahdelta, siis keskellä yötä, eikä minua nukuttanut. Mitä siihen aikaan voi tehdä?
Hain puhelimen ja kuuntelin Harry Salmenniemen novellikoostetta Täydellinen salaatti, jota minulle keskellä yötä nousi lukemaan Antti Holma vaikka välimme ovatkin jo hieman väljähtäneet, enkä enää rakasta häntä kuten joskus ennen. Arvostan Antti Holmaa tästä hyvästä. Nukahdin Antti Holman ääneen ja näin unta Antti Holmasta. Herättyäni en enää muistanut mitä unessa tapahtui, olin ikävä kyllä unohtanut  myös Harry Salmenniemen novellit.

Inhoan näitä päiviä, jolloin ei tule sanomalehteä vaikka luenkin Aamulehden ja Hesarin digiversioita. Haluan näköislehden. Tämän päivän tarjonta oli nopeasti plarattu. Hesari tarjoaa ilmaiseksi pari Sport-lehden numeroa, joten nyt tiedän miten reidet ja pakarat saadaan timmiin kuntoon ja paljonko hiilihydraatteja pitää syödä että kehittyy.

Teen ruoaksi ahvenfileitä uunissa ja olen ottanut ne sulamaan. Paistoin pannukakkua. Söin pannukakkua. Olen vähentänyt kirjani googlettamista ja lisännyt tuulettamista.

Avasin sälekaihtimet, päästän valon sisään ja menen itse ulos.


4 kommenttia:

Marjatta Mentula kirjoitti...

Minäkin kaipaan sanomalehtiä. Olen säästänyt vanhoista lehdistä muutaman artikkelin aamukahveille.
Hieno loppulause tässä postauksessasi.
Minäkin meinaan lähteä ulos. Ajamme Mielakan laskettelualueen parkkiin ja kävelemme siellä ensin kuntopolun ja sitten kapuamme laskettelumäkeen metsää pitkin, ei valmista tietä. Viimeksi teimme niin, siinä oli vähän vuorikiipeilyn tuntua, etenin välillä nelinkontinkin, ja kyllä oli seuraavana yönä hyvät unet.

Minä en ole viime aikoina seuraannut Antti Holmaa. Se käsityöohjelma ei ehkä ole niin hänen charmilleen hyväksi. Auta Antti! oli hyvä. Ja voi miten toivonkaan, että suhde harpunsoittajan kanssa jatkuisi.

Heidi Mäkinen kirjoitti...

Tykkään minä Antista, mutta kaikki aina haalenee. Eikös Antti ole naimisissa Harpunsoittajan kanssa? Mies on ilmeisesti huippu alallaan, Hesari ainakin kehui hänen soittonsa maasta taivaaseen ja hän toimii nyt myös professorina Sibelius akatemiassa!

Kirjoittamiselle tekisi muuten tosi hyvää lukea proosarunoutta, olen päätynyt tähän ihan itse. Nyt on menossa Anja Erämajan "Laulajan paperit", josta pidän kovin.

Anonyymi kirjoitti...

Kiitos vinkistä, että Ei saa elvyttää löytyy myös Bookbeatista. Se oli juuri sellaista kevyttä ja mukaansatempaavaa kerrontaa, jota tähän koronakevääseen tarvitsin.

Heidi Mäkinen kirjoitti...

Kiva!